/ The three works that make up the Trilogy of the Blood: "Il destino che scrivo", "Il viaggiatore silenzioso" e "Il volto sconosciuto".
/ The work Pelle d'anima exhibited in the South wall, closer to the Gallery window.
/ The entire exhibition of "Pelle d'anima" inside the Gallery: the five pictorial works and work realized with mixed media and, in the center of the room, the marble mortar used for the performance by Rossana Corti and Adam Crowley.
/ The marble mortar used for the performance in the foreground, in connection with the three works of the "Trilogy of the Blood" and with the small work "Frammento di un cuore imperfetto".
Dentro il mortaio di marmo: l'ombretto nero (donatoci da Valeria Biagini) disciolto in acqua e la mano destra di Adam Crowley che ne prova l'effetto sulla pelle prima della performance per la chiusura di "Pelle d'anima".
/ Inside the marble mortar: the black eyeshahadow (given to us by Valeria Biagini) dissolved in water and Adam Crowley's right hand which proves its effect on the skin, before the closing performance of "Pelle d'anima".
Nella parte retrostante della Galleria, le semi-pareti a Sud-Ovest: la Trilogia del Sangue inserita sulla parete lunga a Ovest e, inscritta nella "quasi nicchia" a Sud, l'opera Verso me.
/ In the part behind the half-walls of the Gallery, in the South- West: the Trilogy of the Blood inserted on the long wall in the West and, inscribed in the "almost niche" in the South, the work Verso me.
i testi delle due poesie drammatizzate durante la performance di "Pelle d'anima": Tutto di Rossana Corti e Sangre di Adam Crowley.
/ The texts of the two poems dramatized during the performance of "Pelle d'anima": Tutto by Rossana Corti and Sangre by Adam Crowley
poesia in verso libero, composta per la performance della sua mostra personale "Pelle d'anima". / poetry in free verse, composed for the performance of his solo exhibition "Pelle d'anima".
poesia in verso libero composta nel 2009 per la raccolta "Petali d'ombra", inedita fino alla performance in "Pelle d'anima" del 21 Giugno 2019./ Sangre (first part) by Adam Crowley:
poetry in free verse, composed in 2009 for his collection "Petali d'ombra", unpublished up to the performance in "Pelle d'anima" of June 21, 2019.
poesia in verso libero composta nel 2009 per la raccolta "Petali d'ombra", inedita fino alla performance in "Pelle d'anima" del 21 Giugno 2019. / Sangre (second part) by Adam Crowley: poetry in free verse, composed in 2009 for his collection "Petali d'ombra", unpublished up to the performance in "Pelle d'anima" of June 21, 2019.
Pelle d'anima
/ Soul Skin
21 Giugno 2019 - 28 Giugno 2019 / (from June 21, 2019 to June 28, 2019)
Galleria "L'Angolo dell'Arte"
viale Trieste 59/B, Cagliari
Mostra personale di Rossana Corti con testo critico di Adam Crowley e performance ideata da Rossana Corti con Rossana Corti e Adam Crowley, all'interno della Galleria "L'Angolo dell'Arte" di Cagliari (CA), isola di Sardegna-Italia. / Solo exhibition by Rossana Corti with critical text by Adam Crowley and performance conceived by Rossana Corti with Rossana Corti and Adam Crowley into "L'Angolo dell'Arte Gallery" in Cagliari City, Island of Sardinia-Italy.
"Mostra personale che racconta gli effetti del tradimento affettivo, quello che subiamo da chi amiamo e quello che facciamo a noi stessi, quando ci adeguiamo alle aspettative altrui e ci sottraiamo ai nostri sogni (e desideri). È un'immersione dentro la pelle dell'anima che ricostruisce se stessa, attraverso le ferite."
[Dal Catalogo di "Pelle d'anima" ideato e realizzato da Rossana Corti ]
/ Solo exhibition that tells of the effect of emotional betrayal, what we suffer from those we love and what we love and what we do to ourselves, when we adapt to the expectations of others and substract ourselves from our dreams (and desires). It is an immersion inside the skin of the soul that rebuilds itself, purifying itself through wounds. [ from "Pelle d'anima" Catalog conceived and created by Rossana Corti ]
Testo critico di Adam Crowley:
"Strappati i ganci che legano alla carne / Normale si consuma nel banale / Fiera sofferenza. / Fiera solitudine. / Allegoria dissennata"
/ Critical text by Adam Crowley
"Torn hooks that bind to meat / Normal is consumed in the trivial / Fair suffering. / Fair loneliness. / Absolute allegory"
Musica "Abigail" (Ambient, 2019, 2.39") by Adam Crowley, composta appositamente per la performance in "Pelle d'anima", con questa definizione: "La pioggia durante il rogo / È l'uscita da una tragedia / È la salvezza che arriva come dono"
/ Music "Abigail" (Ambient, 2019, 2.39") composed by Adam Crowley for "Pelle d'anima" performance, is thus explained by its author: "Rain during the stake / It is the exit from a tragedy / It is salvation that comes as a gift"
YouTube link: https://youtu.be/q6mQLu_NpQs
Video della performance in "Pelle d'anima" di e con Rossana Corti e con Adam Crowley, 28 Giugno 2019, video hirato da Gianfranco Ghironi per "La Piazzetta News".
/ Video of the Performance in "Pelle d'anima" created and with Rossana Corti and with Adam Crowley June 28, 2019 shot by Gianfranco Ghironi for "La Piazzetta News", YouTube link: https://youtu.be/FAP4hPSs7Dk